Verhuren van woonruimte is een goede manier van investeren en zorgt voor een maandelijks terugkerende cashflow. Voorwaarde is dan wel dat jouw huurders op tijd de huur betalen, helaas is dit niet altijd het geval. Het is daarom zeer aan te raden om de huurincasso in handen te geven van een partner die je kunt vertrouwen en die zich volledig inzet voor de behartiging van jouw belangen. Homelets heeft een jarenlange ervaring op het gebied van huurincasso en huurrecht, wij zorgen ervoor dat onze cliënten elke maand op tijd zonder noemenswaardige problemen de huur op hun rekening krijgen bijgeschreven. Mocht het onverhoopt toch gebeuren dat er huurachterstanden ontstaan dan kunnen wij het dossier in overleg met de verhuurder overdragen aan een incassobureau of deurwaarder.
De maandelijkse huurbetalingen die bedoeld zijn voor onze cliënten worden door ons ontvangen en doorbetaald door onze stichting derdengelden: st. ICM beheer van huur-en incassogelden. Daarmee is het bankrekeningnummer volledig afgescheiden van de kantoorrekening van Homelets, je geld is dus veilig!
Onze incasso afdeling heeft een gestructureerd incassotraject waarbij we het belangrijk vinden om goed contact te onderhouden met jouw huurders. Op deze manier zien we er op toe dat er geen grote huurachterstanden ontstaan en dat er indien nodig direct actie ondernomen kan worden bij het niet betalen van de huur. Door het verzenden van de maandelijkse huurfacturen en gebruik te maken van automatische incasso zorgen wij er voor dat de huur op tijd wordt betaald. Het kan echter toch voor komen dat een huurder door bijvoorbeeld een terugboeking of onvoldoende saldo te laat is met zijn of haar betaling, in onderstaand stappenplan lees je hoe wij daar als incassant mee om gaan.
De huurbetaling moet op de 1e dag van de maand op onze rekening zijn bijgeschreven
Als er op de 1e dag van de maand geen betaling is ontvangen wordt er direct een betalingsherinnering verzonden
Er wordt tevens contact opgenomen met de huurder per telefoon en whatsapp
Indien er op de 4e dag van de maand nog steeds geen betaling binnen is wordt er een tweede betalingsherinnering verzonden
Naast de tweede betalingsherinnering houden wij actief contact met de huurder per telefoon en whatsapp
Als op dag 9 van de maand nog steeds geen betaling is gedaan kunnen wij het dossier overdragen aan een incassobureau
Voor een compleet overzicht van onze diensten en tarieven klik je op onderstaande button. Wil je de huurincasso en/of het beheer aan ons uit handen geven maak dan een keuze uit de 2 standaard pakketten of kies indien gewenst voor de optie maatwerk. Heb je toch nog vragen? Neem dan gerust contact op via het contactformulier onderaan deze pagina, ons team staat voor je klaar.
Wil je meer weten over onze werkwijze en/of diensten? Stel dan je vraag via dit contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Wij streven er naar om binnen 24 uur te reageren op je bericht
Ook zijn we telefonisch bereikbaar: